Poslední diskuse
Kontakt

Místo pro Vaše kontaktní údaje.

Rio Ebro 2012 - podruhé

Ve čtvrtek jsme se vrátili z naší letošní druhé a celkově již čtvrté výpravy na Ebro. Vy, kteří navštěvujete naše stránky pravidelně jistě víte, že předchozí výpravy zdaleka nedopadly podle našich představ a že už jsme se dostávali do situace, že boj o pokoření Ebra definitivně vzdáme. Přesto jsme se vypravili na naší čtvrtou návštěvu Ebra, zkušenější, na jiné místo, ještě lépe vybaveni a v termínu, který nám byl doporučen! Po příjezdu do našeho oblíbeného kempu jsme nafasovali motorovou lodˇa uložili potraviny na mrazák a do lednic a odjeli na pět kilometrů vzdálené místo. Po příjezdu jsme byli nadšeni! Krásné, vysokými stromy chráněné místo s celkem velkou zátokou na levé straně, perfektním přístupem k vodě a velký rovný plac na rozbalení naší rybářské základny! Po přípravě našeho zázemí, jsme vyjeli lodí se sonarem prozkoumat dno. I to bylo perfektní! Čisté, převážně písčité a pozvolně se svažující ke korytu. Našli jsme si místa pro rozmístění krmných bójí na kapry a poprvé zakrmili. Druhý den jsme začali s přípravou a umístěním bójí na sumce a pokračovali v zakrmování na kapry. Vše vypadalo ideálně, až do doby, kdy se na vodě začali objevovat velké kusy trávy a řas, které se postupně zvětšovaly a putovaly zleva doprava po celé šířce řeky. Byli jsme na nervy! Přesto jsme to nevzdávali a pomocí všech možných prostředků jsme se snažili trávu a řasy u našeho břehu vylovit a dostat na břech, aby jsme mohli chytat. Večer přišel první záběr na candáta a já jsem vylovil překrásný kus o velikosti 80cm! Další den byla nálada opoznání lepší i přesto, že jsme na kapry stále jenom zakrmovali, protože nehodit bylo nemožné. Přes den se povedlo uvláčet dalšího candáta a já jsem na svém místě v zátoce přidal v noci další kousek o velikosti 65cm. Čtvrtý den po rozednění jsme zjistili, že většina trávy již odplavala a že tedy konečně budeme moci nahodit na kapry! První záběr přišel ve tři hodiny odpoledne a Jirka udolal krásného kapra 94cm! V noci přišly další záběry, candát 70cm a dva kapři 92cm a 80cm! Další den nastala zajímavá situace, po pár utržených záběrech jsme zjistili, že naše krmná místa na kapry navštívili sumci! Asi největší zážitek byl Vlastíkovo půlhodinový boj se sumcem na kaprový prut, který bohužel skončil neúspěchem! Po dalším záběru a povození Jirky sumcem na našem nafukovacím člunu jsme usoudili, že je třeba použít sumcové pruty a montáže. Asi po půl hodině bylo vše předěláno! A jak to bývá sumci odjeli a vrátili se kapři! To jsme poznali, když večer Míra vytáhl kapra 92cm na sumcový prut s multiplikátorem! Ještě za tmy jsme vše vrátili do původního stavu a šli spát!  Asi ve tři hodiny mě vzbudil zvuk hlásiče! Vyběhl jsem k prutům a zjistil, že mám záběr na kapra. Nikdo ostaní se nevzbudil. Asi po deseti minutách boje, jsem rybu dostal na dohled a začal volat kolegy o pomoc! Byl jsem dost hlasitý, protože vylezli všichni. Po dalších deseti minutách boje jsem rybu dostal ke břehu a kluci jí podebrali! A teď pozor!!! Na břehu ležel kapr o velikosti 107cm a o váze 19,6kg!!!! Prostě bomba!!! Můj nejúžasnější zážitek v životě!! Do rána jsem již pořádně neusnul a přišly ještě další záběry, bohužel vítězné pro ryby. Další dny jsme se také začali věnovat více vábení sumců. Úspěch na sebe kupodivu nenechal dlouho čekat a kluci do konce výpravy dovezli tři o velikostech 159cm, 142cm a 108cm. Celkové resumé tedy zní - konečně to byla paráda a i přes problémy s trávou a řasami jsme si slušně zachytali a konečně Ebro alespoň částečně pokořili! Souboj s rybami dopadl cca. 50 na 50 a celkový počet úlovků je 6ks candáta, 7ks kapra a 3ks sumce! Plotice o velikosti přes čtyřicet centimetrů nepočítám. Závěr je vám tedy asi jasný, další výprava na Ebro nás v budoucnu asi nemine!!!!